Problemy z dostępem do dobrej jakości sygnału sieci komórkowych

Herb Gminy Rutka-Tartak. Na żółtym tle dwa zielone świerki przecięte niebieskimi wstęgami. W tle krzyż na postumencie. Pod spodem czerwone cyfry - 1874.W związku ze zgłaszaniem do Urzędu Gminy problemów z dostępem do dobrej jakości sygnału sieci komórkowych, przedstawiamy informacje o możliwościach rozwiązywania takich problemów:

  1. Wypróbowanie, który operator ma najlepszy sygnał w miejscu naszego zamieszkania i korzystanie z usług tego operatora.
  2. Wybór w telefonie innej technologii transmisji np. 2G do rozmów, w przypadku, gdy korzysta z 3G lub 4G.
  3. Zwrócenie się do swojego operatora z wnioskiem o zainstalowanie odpowiedniego urządzenia poprawiającego jakość sygnału. Należy pamiętać, że tylko operatorzy telekomunikacyjni są uprawnieni do instalowania tego typu urządzeń.
  4. Zgłoszenie utrudnień w korzystaniu z mobilnych usług telekomunikacyjnych bezpośrednio do dostawcy, z którym posiada się podpisaną umowę, poprzez złożenie reklamacji. Jeżeli abonent otrzyma od swojego dostawcy usług odpowiedź na złożona reklamację, która nie będzie go satysfakcjonować, może dochodzić swoich praw w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR). Postępowanie ADR prowadzi Prezes UKE.

Powyższe informacje pochodzą z odpowiedzi na pismo, które zostało skierowane do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w związku z problemami z zasięgiem sieci telekomunikacyjnych na terenie naszej gminy.

Więcej informacji na ten temat, w tym poradniki, sposób dochodzenia roszczeń i wiele innych informacji znaleźć można na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej (kliknij aby otworzyć).

 

Jednocześnie przypominamy, że Urząd Komunikacji Elektronicznej posiada narzędzie pozwalające na zgłoszenie potrzeb w zakresie zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne dla dowolnej lokalizacji.

Na stronie https://wyszukiwarka.uke.gov.pl/ znajduje się mapa na której można zgłosić zapotrzebowanie na następujące usługi: 

  • internet
  • telefon
  • telewizja
  • hot-spot

Narzędzie zgłaszania popytu umożliwia wskazanie lokalizacji, w której konsument chciałby uzyskać dostęp do określonej usługi o wskazanych parametrach.
Aby zgłosić popyt należy wskazać na mapie interesujący adres oraz użyć przycisku „Zgłoś adres i popyt” lub „Zgłoś adres i popyt w miejscu kliknięcia”. Po otwarciu formularza zgłoszenia należy uzupełnić wszystkie pola obowiązkowe dotyczące adresu oraz zapotrzebowania na usługę. Zgłoszenie należy zatwierdzić klikając przycisk „Zgłoś popyt”.

Zgłoszenie popytu nie gwarantuje realizacji inwestycji, ale ma charakter informacyjny dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych potencjalnie zainteresowanych świadczeniem usług pod wskazanym punktem adresowym.