Cyfrowy Urząd – Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Sprzedajesz auto? Przekazujesz je komuś w darowiźnie?
– zgłoś to urzędowi przez Internet

W związku ze sprzedażą lub przekazaniem jako darowizny samochodu lub innego pojazdu masz obowiązek powiadomić odpowiedni urząd. Wynika to z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Art. 78 ust. 2 pkt 1) .

Jaki urząd musisz powiadomić?

O sprzedaży lub przekazaniu pojazdu musisz powiadomić urząd, w którym ten pojazd był zarejestrowany. Może to być starostwo powiatowe lub miasto na prawach powiatu (w naszym regionie takie miasta to Białystok, Łomża i Suwałki).

Jakie dokumenty  i informacje są potrzebne?

Aby złożyć wniosek przez Internet potrzebny będzie skan umowy kupna-sprzedaży  lub darowizny.

Inne informacje niezbędne do wypełnienia wniosku to:

  • marka pojazdu,
  • numer rejestracyjny,
  • numer VIN/nadwozia/ podwozia/ ramy.

Ile jest czasu na zawiadomienie urzędu?

Na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu masz 30 dni.

 

Więcej informacji na ten temat w załączniku.

Dokumenty do pobrania: