Wygodny sposób na urzędowe sprawy w województwie podlaskim

W województwie podlaskim pomoże Ci w tym Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia. Na stronie cu.wrotapodlasia.pl uzyskasz informacje o usługach świadczonych drogą elektroniczną, a także znajdziesz dane teleadresowe urzędów i instytucji.

Jakie sprawy można załatwić przez Internet?

Podstawowe usługi, udostępniane przez Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia to:

Przykłady innych spraw, które można załatwić drogą elektroniczną:

Łącznie na Cyfrowym Urzędzie zostało opisanych już ponad 570 usług.

Znajdź sprawę/usługę, którą chcesz załatwić.

Jakie urzędy są na Cyfrowym Urzędzie Wrót Podlasia?

Cyfrowy Urząd zawiera dane 130 jednostek samorządu terytorialnego (na 133 wchodzących w skład województwa), ponad 1000 jednostek podległych samorządom oraz kilkadziesiąt  jednostek wojewódzkiej  administracji rządowej. Znajdź urząd, którego szukasz.

Co zrobić jeśli jest na Cyfrowym Urzędzie jest opis usługi, a nie ma formularza elektronicznego?

Jakkolwiek nie wszystkie usługi mogą być zrealizowane drogą elektroniczną, to w przypadku wielu z nich wniosek można złożyć dołączając odpowiedni dokument do pisma ogólnego .

Jaki jest warunek załatwiania spraw przez Internet?

Warunkiem załatwiania spraw urzędowych przez Internet jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego.

Profil Zaufany można wyrobić bezpłatnie zakładając konto na stronie Profilu zaufanego w zakładce Zarejestruj się i potwierdzając je poprzez bank lub w jednym z wyznaczonych urzędów. Szczegółowe informacje – jak założyć profil zaufany znajdziesz na stronie obywatel.gov.pl  w zakładce Załóż profil zaufany.

Posiadając Profil Zaufany lub podpis elektroniczny możesz korzystać z szeregu elektronicznych usług,  również tych, znajdujących się na stronach innych instytucji.

Jak załatwić sprawę przez Cyfrowy Urząd?

  1. Otwórz stronę wrotapodlasia.pl
  2. Wybierz urząd.
  3. Wyszukaj usługę np. pismo ogólne, opłaty za korzystanie ze środowiska, wydanie dowodu osobistego, zawiadomienie o zbyciu pojazdu.
  4. Zapoznaj się z informacją na temat usługi.
  5. Wypełnij formularz, podpisz go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym ePUAP i wyślij.

Potwierdzenie otrzymasz na adres e-mail.

 

Dokumenty do pobrania: