Sprzedajesz auto? Przekazujesz je komuś w darowiźnie?
– zgłoś to urzędowi przez Internet
W związku ze sprzedażą lub przekazaniem jako darowizny samochodu lub innego pojazdu masz obowiązek powiadomić odpowiedni urząd. Wynika to z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Art. 78 ust. 2 pkt 1) .
Jaki urząd musisz powiadomić?
O sprzedaży lub przekazaniu pojazdu musisz powiadomić urząd, w którym ten pojazd był zarejestrowany. Może to być starostwo powiatowe lub miasto na prawach powiatu (w naszym regionie takie miasta to Białystok, Łomża i Suwałki).
Jakie dokumenty i informacje są potrzebne?
Aby złożyć wniosek przez Internet potrzebny będzie skan umowy kupna-sprzedaży lub darowizny.
Inne informacje niezbędne do wypełnienia wniosku to:
- marka pojazdu,
- numer rejestracyjny,
- numer VIN/nadwozia/ podwozia/ ramy.
Ile jest czasu na zawiadomienie urzędu?
Na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu masz 30 dni.
Więcej informacji na ten temat w załączniku.