W związku z ogłoszeniem przez NFOŚiGW drugiego naboru dotyczącego programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolnej” Wójt Gminy Rutka-Tartak zawiadamia zainteresowanych producentów rolnych z terenu gminy posiadających odpady z folii rolniczej, że od 02 sierpnia 2021 r. jest możliwość złożenia do Urzędu Gminy Rutka-Tartak informacji o ilości posiadanych odpadów w celu ich inwentaryzacji według właściwych frakcji:
- Folia rolnicza z owijania balotów i przykrywania pryzm kiszonkowych
- Siatka i sznurek do owijania balotów
- Opakowania po nawozach
- Opakowania typu BIG BA
Informację o posiadanych odpadach należy składać do Urzędu Gminy Rutka-Tartak do dnia 15 sierpnia 2021 r. Dokonanie inwentaryzacji posiadanych odpadów jest niezbędne w celu złożenia wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia do NFOŚiGW.
Odbiór odpadów z folii rolniczych planowany jest wstępnie na drugą połowę 2022 r.
Przy składaniu deklaracji o ilości posiadanych odpadów trzeba doliczyć prognozowany wzrost ilości odpadów do czerwca 2022 r.
Formularze deklaracji dostępne poniżej bądź w pokoju nr 4 w Urzędzie Gminy Rutka-Tartak.